Nowy Rok (z listów poetyckich)

Rok z setkami listów, posłańcami w ślepą zamieć, pragnieniem usłyszenia Twojej czułości i śmiechu w telefonicznej słuchawce. Nie wiedzieliśmy jeszcze, co zrobimy z tak rozpoczętym porankiem zimy. Każdy dzień to jedynie czekanie na znak od Ciebie. W jadącym pociągu nie byłaś jedynie marzeniem i wierszem, ale już oddechem, pulsem mojej krwi. Ogrzewałaś całym ciepłem wśród chłodu.

Przyjazdy i odjazdy, przyjazdy, kiedy ogarniał nas zapach wrzosów i ławki w parku zraszał wiosenny deszcz. Tam płynęliśmy, tak płynęliśmy, wśród cienistych drzew pocałunkami.Już od dawna wiemy, że więcej z miłości zaznamy, tracąc ją bezwiednie : nie chcieliśmy tego. Lustro uchwyciło jak rozpuszczasz włosy i zwilżasz wargi, a potem przez jego odbicie poznawałem Twoje zęby, język, szyję, piersi, brzuch i łono…Nazajutrz Twoim imieniem zacząłem nazywać też rozterki i ból.

Zapach kawy, ciasto, jazdy rowerem i zbieranie ziół, książki, kłótnie o van Gogha i Messiego – przenikają mnie obrazy. Staliśmy się jednością i współsennością. Próbowałaś jeszcze oddalić się w nie moją przestrzeń, lecz wróciłaś z tęsknotą, w której Twoje palce niczym motyle malujące powabną twarz letniego pejzażu. I usta, słodki miąższ pomarańczy. Kiedy trzymałem Cię za rękę nie było pór roku, dnia ani nocy; wchodziliśmy jak w światło w bezczas, w sen i w nie-sen…Zatracaliśmy się w jawie będącej snem. I do dziś, na szczęście,stamtąd nie wróciliśmy.

Zżymasz się na huczne bale, tłumy i bełkot życzeń….Siedzimy w domu, jesteśmy dla siebie i w sobie.Pobrzmiewa nasz ulubiony koncert Keitha Jarretta z Kolonii, krzątasz się w kuchni nad sałatką z selera i pietruszki.Patrzę na Ciebie z zachwytem i piszę ten list…przeciw przemijaniu pamięci, przeciw odchodzeniu nas samych od siebie. Nawet na przekór czasowi, który wybiega dziś naprzeciw. Zawsze na przekór temu czasowi…

Skomentuj

