Ulica Hanki Sawickiej w Głogowie

Wracam coraz częściej do postaci małego chłopca,
w ogrodzie zrywa ze starej i wysokiej czereśni
owoce o miąższu słodkim jak dziecięca beztroska,
marząc przy tym o niebie schwytanym w locie.
Słyszę wtedy również ostry głos surowego ojca
przy wędrówkach po grzyby i na piłkarskie mecze
i czasami zatroskany szept z miłości matki,
głośne kroki cieni na ulicy Hanki Sawickiej;
wraz z letnim wiatrem odnowy zmieniła nazwę.
Pamiętam dzieła Szekspira od starszego brata,
z których początkowo niczego nie rozumiałem,
szczeniackie żarty z porywów serca obu sióstr;
ich pierwsi adoratorzy byli tak samo nieśmiali.

Coraz częściej rozmawiam z tym małym chłopcem,
niech nie zaciera śladów po drobnych klęskach
i nawet w nikłych zwycięstwach odnajduje siebie,
w poszukiwaniu, które zmierza już do nieznanego.

Copyright by Marek Sienkiewicz

3 thoughts on “Ulica Hanki Sawickiej w Głogowie

  1. Anka Prawniczka (dawna słuchaczka cudownych domowych wykładów z historii i wiedzy o społeczeństwie)

    Panie Marku! Przez zupełnie przedziwny przypadek trafiłam na tą stronę. Przeglądałam akta i trafiłam na adres „ul. Hanki Sawickiej”. Wpisałam u Wujka Google, bom ciekawa była gdzie owa ulica w naszym pięknym mieście się znajdowała. Odpowiedzi nie znalazłam, ale trafiłam na Pana stronkę!
    Jestem wciąż pod wrażeniem!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i będę tu zaglądać!

    Odpowiedz
  2. Jacek Żabnicki

    Marku – Panie Marku to moja ulica i może te same czereśnie czarne soczyste i dzieciństwo to samo u Dziadków nazwiskiem Kosiec i Maciej Banaś i Linkowie i Chichłowski i Nawrot i Hapel i Miselis i ulica odeszła z nazwy ale to piękne przypomnienie i aż ciarki przeszły po plecach. Może nie do łez ale do środka wspomnień z dzieciństwa pozwolił mi powrócić ten tekst bo to nie wiersz ale zachowanie śladu po tym co nas zbudowało i co warte jest wspomnień zawsze i przepraszam za ten potok bez interpunkcji pozdrawiam

    Odpowiedz

Skomentuj

